dimecres, 30 de setembre del 2015

VALORACIONS DEL VOT 27S DES DE EEUU - XABI BOSCH I CARME BOIXADERA

Xavi Bosch i Neri Rodríguez - Fort Collins, Colorado

Nosaltres  que vam poder votar però els nostres vots encara no han arribat. 

Vam exercir el "voto rogado", el més comú a l'estranger, és a dir, vam rebre les paperetes, vam omplir els sobres juntament amb la documentació pertinent, DNIinscripció al CERA (Cens Electoral de Residents Absents), i la papereta. I ho vam enviar per correu ordinari al nostre consolat, a LA. El consolat ho ha d'enviar a la JEC, junta electoral central a Madrid i a aquests vots haurien de contar a les delegacions electorals provincials pertinents. 

No sabem quan arribaran, si ho comptaran o no. M'agradaria que el vot des de l'estranger fos més àgil i clar.

Els diaris en parlen, donen victòria independentista al parlament però no diuen res de plebiscits. La gent al carrer no sap ni el que és Catalunya ni on és. La gent no en parla per desconeixement absolut.




Carme Boixadera - Brooklyn, Nova York

Jo sí, vaig poder fer el vot per correu.

Jo vaig notar que quan es va fer el vot presencial a Nova York mateix hi va haver molt més rebombori i se'n va parlar molt més.

La gent em preguntaven amb molta curiositat que estava passant a Catalunya. A part es va relacionar molt amb la situació que Escòcia estava vivint. 

Tot hi així, aquest any també se n'ha fet ressò. Molts diaris han escrit sobre la notícia, el titular del New York Times : El vot no ha dissipat el conflicte de la secessió de Catalunya.