dimecres, 10 de juny del 2015

SORTIDA A GIRONA DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES

El passat 5 de juny l’Associació de Dones vam organitzar la Ruta Dalí per les comarques gironines.
El primer dia sortim del nostre poble després de dinar i, seguint l’Eix Transversal, arribem cap al vespre a Roses. Abans d’allotjar-nos a l’hotel i sopar donem un tomb per la ciutat.
El segon dia iniciem la jornada dirigint-nos cap a Cadaqués, tot gaudint d’unes excel·lents vistes sobre la Badia de Roses i el Cap de Creus. La destinació és el paratge de Portlligat, on Salvador Dalí tenia Casa i Estudi. Fem la visita en petits grups, doncs l’espai no és massa gran i hi ha unes quantes escales i sales una mica petites.
Acabada la visita anem cap a Figueres, on dinem, i, per la tarda, arribem fins al Teatre-Museu, on fem la visita guiada per aquest espai “surrealista”. Sota la Cúpula Geodèsica, voltant la Platea i les Llotges, anem descobrint l’obra Daliniana. Més tard tornem cap a Roses.
El tercer dia sortim de Roses per anar cap a Girona, on fem la visita guiada de la ciutat: l’àrea de la Catedral, el Call, les cases vora el riu, la Plaça Independència, etc. Acabada la visita, anem cap a Púbol, on després de dinar, fem la tercera visita Daliniana, el Castell de Púbol, darrera residència d’en Dalí i la Gala, un espai també de petites mides de gran simbolisme i on l’artista va passar els últims anys.
Finalment arribem al Palau després de gaudir d’aquesta Ruta Daliniana, homenatge a un català històric, internacional, rebel, inconformista, excèntric, indiscret,... i una pila d’adjectius més que el descriurien com a un personatge únic que ha marcat la història de l’art català.