dimecres, 30 de setembre del 2015

VALORACIONS DEL VOT 27S DES DE FINLÀNDIA - QUIM SANTACREU I ANNA BRESOLÍ

Quim Santacreu - Helsinki

Us envio les primeres impressions d'uns catalans que estem a Hèlsinki davant el vot. Alguns catalans que viuen a Finlàndia diuen que no constaven al registre del CERA (Cens Electoral dels Residents Absents), tot i que aquestes llistes estaven exposades entre el 10 - 17 d'agost.

Estaven exposades al consolat espanyol de cada país. Si no hi constaves, calia demanar el vot CERA del 4 al 29 d'agost, cosa que jo no vaig fer en aquest període.

En principi havia planificat rebre la documentació electoral entre l'1-15 de setembre, però em comenten els companys que els hi va arribar el 17, la major part d'ells. Per tant aquests últims varen votar el dilluns 21 de setembre en la major part dels casos.
Conec algun cas que no li ha arribat la documentació, i com és d'esperar està força emprenyat.

De moment això és tot, ús mantindré informats sobre l'avaluació general de què diuen en aquest país!


Anna Bresolí - Lathi (Hèlsinki)

Estic d'Erasmus a Finlàndia fins al desembre. Pel que fa a les eleccions, no vaig poder votar, tot i que ho vaig intentar abans de marxar de Palau (preguntant a correus, etc.) però no va ser possible perquè els documents m'haurien arribat al domicili del Palau quan jo ja era a Finlàndia.

Pel que fa a l'ambaixada espanyola vàrem preguntar horaris perquè hi volíem anar però tan sols obren durant la setmana i de 9 o 10 fins a les 13h, i jo visc a una ciutat (Lahti) situada a 110 km de Hèlsinki i havia d'assistir obligatòriament a uns cursets de la meva Universitat. 

També vam intentar de comprar un vol per venir a votar però era molt car (230 € aprox.) i finalment no vam poder votar. Parlo en plural perquè a la meva universitat hi ha 5 catalans!

Al mateix moment que també vaig anar enviant correus a "Ara es l'hora" i a l'Assamblea Nacional preguntant.

No obstant, per la diada de l'11 de setembre a través d'un grup de Facebook de Catalans a Finlàndia, uns quants catalans vàrem poder organitzar una trobada. No vam ser massa gent (com podeu veure a les fotos que el Quim us va enviar) però va estar molt bé.