dimarts, 6 d’octubre del 2015

ELECCIONS 27S - EXPERIÈNCIES DELS PALAUANGLESOLINS/INES QUE VIUEN FORA

Ens avancem a donar les gràcies al Josep Maria, al Marc, al Domènec, a la Jorgina i al Marc, palauanglesolins/ines per la vostra ràpida col·laboració amb el blog de l'Avenç

Les xarxes socials, ens permeten connectar en un click, i sentir-vos més a prop del Palau.

Josep Maria Bernaus des de Noruega
Jo sí que vaig poder votar. La gent a Noruega està bastant interessada a saber el perquè Catalunya es vol independitzar d'Espanya. Potser perquè Noruega es va independitzar de Suècia el 1905, un fet encara bastant recent per ells i el tenen molt a la memòria. A la gent li encanta Barcelona, i com a tal molta gent identifica bastant bé que si ets de prop de Barcelona, ets català.

Marc Torné des de Califòrnia (EUA)
Per part meva vaig poder votar tot i enviar la carta 5 dies abans... vaig estar de sort, la veritat. La gent de Tarragona no va poder i una amiga de Juneda que viu al mateix lloc que jo tampoc...

No gaire gent sap què és Catalunya... suposo que amb la gent que em relaciono no miren molt les notícies... Però, a part, el ressò no és molt gran aquí. De totes maneres, com he dit, suposo que canvia depenent del món en què et mous. He explicat a molta gent la situació i potser un 30% saben del que parlo.

Domènec Espinet des d'Estocolm (Suècia)
Sí, vaig poder votar. Vaig optar per dipositar el vot personalment a l'ambaixada d'Espanya a Estocolm. Quina paradoxa poder votar per Catalunya a una ambaixada d'Espanya.

Quan vaig votar vaig trobar molts catalans que també anaven a votar i vaig poder veure molts sobres ja dipositats a l'urna. Mai anteriorment havia trobat tants catalans que anaven a votar, així que em sembla que la participació a Estocolm va ser molt elevada.

Els diaris suecs el dilluns publicaven un article on deia que l'independentisme a Catalunya havia guanyat i s'havia quedat molt a prop de la majoria amb vots.

Jorgina Tàpies des de Trieste (Itàlia)
Doncs no vaig poder votar, la majoria de les meves companyes de carrera estan d'Erasmus i havien intentat des de feia temps demanar el vot electrònic, però no van poder-ho realitzar, jo feia tard i ja no vaig poder-ho intentar. 

I com se'n parla? Doncs justament a Trieste tenen un problema similar, volen ser un país independent. Així que Catalunya és força coneguda per aquesta ciutat italiana, molts se senten identificats amb els catalans i en coneixen i segueixen el moviment independentista.

Marc Sobany des d'Andorra
Efectivament vaig poder votar "in situ" doncs encara estic donat d'alta al Palau. O sigui mai m'he donat d'alta a l'ambaixada espanyola d'Andorra.

A Andorra s'ha vist amb expectació però tenint molt clar que és a Madrid i a Paris on es ven el peix.