- L'oferta didàctica de la Companyia incorpora des de visites a instal·lacions, fins a activitats que s'imparteixen a la seu de l'elèctrica a Barcelona o a les aules de les escoles
- El programa incorpora el taller itinerant 'PlayEnergy', que ha recorregut enguany més de 120 centres repartits entre diferents municipis de les quatre demarcacions catalanes
Endesa
Educa tanca el curs 2015 – 2016 amb un balanç de 20.395 participants en
les diferents activitats que ha impartit a Catalunya de setembre a
juny.
Entre les 824 activitats que la unitat educativa de la Companyia
ha realitzat aquest curs n’hi ha des de visites a instal·lacions
elèctriques, fins a activitats dirigides per un monitor a la seu
d’Endesa a Barcelona, a l’Espai Endesa Educa, o al propi centre
educatiu. Entre les activitats impartides destaca, pel seu volum i
abast, el taller itinerant PlayEnergy que entre els mesos de març a maig
va recórrer un total de 123 escoles repartides en diversos municipis de
les quatre demarcacions catalanes.
L’objectiu
de la tasca d’Endesa Educa és impulsar hàbits i actituds vers
l’eficiència energètica i la sostenibilitat començant des de l’educació.
Per fer-ho possible, disposa d’una àmplia oferta d’activitats i tallers
que tenen la finalitat d’oferir als centres i escoles recursos
educatius fora de l’aula que permetin visualitzar i, d’alguna manera,
experimentar conceptes tan complexes com són l’energia, la generació, el
consum i l’estalvi.
Aquestes activitats estan dissenyades en funció del currículum educatiu i s’adapten als diferents nivells dels alumnes. Així, els més menuts poden assistir a un conte de titelles on el llamp els introdueix en el món de l’energia. Pels alumnes de Primària i ESO les activitats es plantegen des d’una pregunta a la qual ells han de donar resposta: Com es desperta una bombeta? Com funciona l’electricitat? Què està de moda a les centrals elèctriques? En són alguns exemples. Pels més grans, s’ofereixen visites a les instal·lacions elèctriques.
Aquestes activitats estan dissenyades en funció del currículum educatiu i s’adapten als diferents nivells dels alumnes. Així, els més menuts poden assistir a un conte de titelles on el llamp els introdueix en el món de l’energia. Pels alumnes de Primària i ESO les activitats es plantegen des d’una pregunta a la qual ells han de donar resposta: Com es desperta una bombeta? Com funciona l’electricitat? Què està de moda a les centrals elèctriques? En són alguns exemples. Pels més grans, s’ofereixen visites a les instal·lacions elèctriques.
Aquest
és un dels principals atractius del programa, ja que visitar una
instal·lació elèctrica, permet als estudiants veure en directe com es
produeix i es distribueix l’energia que després consumeixen a casa seva.
Al llarg del darrer curs escolar, la central tèrmica de cicle combinat del Besòs ha estat la més visitada, amb 1.953 estudiants. Els centres també tenen la possibilitat de visitar diferents centrals hidroelèctriques, una opció que els instituts i escoles dels voltants d’aquestes instal·lacions valoren especialment. Les tres hidràuliques que han rebut més estudiants aquest curs són la de Canyelles, a la Noguera Ribagorçana; la d’Arties, a la Vall d’Aran i la de Flix, a la Ribera d’Ebre.
Al llarg del darrer curs escolar, la central tèrmica de cicle combinat del Besòs ha estat la més visitada, amb 1.953 estudiants. Els centres també tenen la possibilitat de visitar diferents centrals hidroelèctriques, una opció que els instituts i escoles dels voltants d’aquestes instal·lacions valoren especialment. Les tres hidràuliques que han rebut més estudiants aquest curs són la de Canyelles, a la Noguera Ribagorçana; la d’Arties, a la Vall d’Aran i la de Flix, a la Ribera d’Ebre.
Per
nivell educatiu, el major volum de participants en el programa han
estat pels alumnes d’Educació Primària (13.583), seguits dels d’Educació
Secundària (4.551), Batxillerat i Cicles Formatius (1.306) i Educació
Infantil (150). Els altres 805 participants els conformen altres grups. Per continuar llegint, clica a l'enllaç