dijous, 11 de juliol del 2013

ENS DEIXA UNA ESCRIPTORA DEL PALAU: M. ÀNGELS GOU I POU

La M. Àngels Gou i Pou nasqué al Palau d'Anglesola el 1943. Era filla de Cal Gabriel de la Rosària i es casà amb el Rafel Santacreu de Ca l'Americà. Mare de quatre filles i ara àvia  de quatre néts. Traspassà el 4 de juliol, a Sant Salvador (Tarragona), barri on residia. L'any 2007 publicà el poemari "Del cor als llavis" on reflectia l'estima pel Palau i el Pla. En vam fer resseny a l'Avenç 104, de la primavera del 2009. Aleshores ens explicava "són poemes de paraules senzilles però de temes colpidors que descobreixen allò que hom pensa, sent i veu en el món on li ha tocat viure". En homenatge i agraïment en recordem els següents versos:
EL PLA D’URGELL

La terra que em va veure néixer
a mi em té el cor robat,
i aquells canals que la solquen
i reguen tot el pla.

Cada primavera, torna a renéixer,
verda i florida, com un jardí,
cosint de margarides i ruelles
totes les vores dels camins.

A l’estiu, l’alfals florit i els camps d’espigues,
que de bressol els fa el vent,
i tants arbres de bona fruita
per a fer passar la set.

A la tardor tot el camp s’asseca,
per collir ja està el panís,
dels arbres van caient totes les fulles
i el pla, a poc a poc, es va adormint.

A l’hivern, la boira tot ho embolcalla,
com si fos un gran mantell,
i el fred i el gebre tot ho calla
i els  rius, del Pirineu baixen la neu.

Aquesta és la terra on vaig néixer
la que a mi em té el cor robat,
i quan el meu cos només sigui cendra,
vull que dormi en aquest Pla.

Mª. Àngels Gou Pou